Reklamačný poriadok
(zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
Predávajúci v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ďalších všeobecne záväzných právnych predpisov vydáva tento reklamačný poriadok (ďalej len „Reklamačný poriadok“), ktorý zabezpečuje jednotný a rýchly postup vybavovania reklamácií vád tovaru zakúpeného kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom (ďalej aj ako "spotrebiteľ") cez E-shop predávajúceho (ďalej aj ako "Obchodník").
- Spotrebiteľ má právo uplatniť si u Obchodníka zodpovednosť za vady tovaru týkajúce sa len tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré zodpovedá Obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u Obchodníka prostredníctvom E- shopu.
- Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola vada bezodplatne, riadne a včas odstránená. Obchodník odstráni vadu bez zbytočného odkladu. Ak sa reklamovaná vada nepreukáže alebo sa preukáže, že sa nejedná o záručnú vadu, Obchodník reklamáciu písomne zamietne.
- Obchodník po prijatí reklamácie poskytne spotrebiteľovi doklad o vytknutí vady produktu, v ktorom určí primeranú lehotu na vybavenie reklamácie, a to najviac 30 dní odo dňa vytknutia vady tovaru u Obchodníka (t. j. prijatia reklamácie/uplatnenia zodpovednosti za vady tovaru).
- Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za akúkoľvek vadu, ktorú má zakúpený tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do 2 (dvoch) rokov od dodania tovaru.
- Pri použitej veci Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za vady 1 (jeden) rok od dodania tovaru.
- Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou tovaru, ak:
- montáž alebo inštalácia bola súčasťou zmluvy a bola vykonaná Obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo
- montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať/vykonal spotrebiteľ nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž/inštaláciu, ktorý mu poskytol Obchodník.
- Ak sa vada tovaru prejaví do uplynutia doby podľa bodu 3. resp. 4 tohto Reklamačného poriadku, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania, okrem ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady tovaru.
- Ak Obchodník zodpovedá za vadu tovaru, spotrebiteľ má voči nemu právo na:
- odstránenie vady opravou alebo výmenou
- právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
- právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Kupujúci si môže uplatniť právo zo zodpovednosti za vady tovaru, len ak vytkol vadu do 2 (dvoch) mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia doby podľa bodu 3. resp. 4 tohto Reklamačného poriadku.
- Reklamáciu je možné uplatniť resp. vadu tovaru môže spotrebiteľ vytknúť v prevádzkarni, resp. na adrese miesta podnikania Obchodníka alebo na inej adrese/u inej osoby o ktorej Obchodník oboznámil spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky. Ak Obchodník odoprie takúto zásielku prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
- Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak však spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, spotrebiteľ môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
- Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
- Obchodník opraví alebo vymení tovar bez zbytočného odkladu v primeranej lehote, najneskôr však do 30 dní odo dňa vytknutia vady tovaru (prijatia reklamácie) po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, a to bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi.
- Na účely opravy alebo výmeny je spotrebiteľ povinný tovar odovzdať/sprístupniť Obchodníkovi, pričom náklady na prevzatie tovaru znáša Obchodník.
- Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadný tovar, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
- Ak spotrebiteľ neprevezme tovar v lehote 6 mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, Obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Obchodník môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
- Pri odstránení vady výmenou tovaru nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred výmenou.
- Obchodník zodpovedá aj za vady náhradného tovaru.
- Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:
- Obchodník tovar neopravil ani nevymenil za podmienok ustanovených zákonom,
- Obchodník odmietol odstrániť vadu v súlade so zákonom,
- tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z Kúpnej ceny alebo odstúpenie od Kúpnej zmluvy, alebo
- Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
- Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.
- Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar Obchodníkovi na náklady Obchodníka. Ak Obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie tovaru Obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
- Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru Obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
- Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
- Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním zakúpeného tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od Kúpnej zmluvy.
Popredajný servis/Kontaktné údaje:
Anna Urbanová Pndhobby
Rastislavova 3 Prievidza 97101
Tel.: 046/5423359
Mail: info@pndhobby.sk
Alternatívne riešenie sporov. Ak dôjde v súvislosti so zmluvou k sporu medzi Obchodníkom a Kupujúcim ako spotrebiteľom, spotrebiteľ je oprávnený žiadať od Obchodníka nápravu, a ak spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo ak sa domnieva, že boli porušené jeho práva zo strany Obchodníka, žiadosť o nápravu môže spotrebiteľ zaslať elektronicky prostredníctvom e-mailu alebo prostredníctvom poštového prepravcu písomne na kontaktné údaje uvedené v tomto Reklamačnom poriadku. Obchodník je povinný na tento podnet odpovedať v lehote 30 dní od jeho doručenia. Ak Obchodník na takýto podnet odpovie zamietavo alebo neodpovie, spotrebiteľ je oprávnený podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, pričom má možnosť využiť nasledujúce prostriedky mimosúdneho/alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov a reklamácií:
- návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov na Slovenskú obchodnú inšpekciu, so sídlom: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, IČO: 17331927. Všetky informácie k mimosúdnemu riešeniu sporu sú uvedené na internetovej stránke: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
- podanie sťažností prostredníctvom online platformy EU, vyplnením online formulára na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK